Startup Szerda - Irány Amerika!

Májusi Startup Szerdánk összefoglalója
Farkas Anett
Online kommunikáció - StartITup Győr

Amerika felfedezése és meghódítása sokunk számára izgalmas téma, így úgy döntöttünk, hogy a StartUp Szerda keretei között olyan előadókat hívunk meg, akik által valóságosabb és közelebbi képet kaphatunk az amerikai életmódról ésvállalkozás-építésről. Az eseményt két nyelven tartottuk, hiszen voltak angol előadásaink, és magyarnyelvűek is.

Előadóink:

🗣 Hild Imre, GlobalTraction - Hogyan lépj magyar startupként az USA piacra

🗣 Kertész Lilla -Szervezetpszichológus, self-leadership coach

🗣 Fred Eberlein -Amerikai sales stratéga (ex Oracle Head of Sales)

🗣 Szabó Krisz - LA,Vegas, Minnesota, Austin, DC, Baltimore

🗣 Csarnai Róbert -Vállalkozó, befektető, a Fiorex Packaging Hungary és USA alapítója

 

A sort Hild Imre kezdte, akivel már több Startup eseményeinken is találkozhattatok. Tíz évet töltött az Egyesült Államokban, és hazatérte után pénzügyi szolgáltatást nyújtó vállalkozásokat épített fel, majd azokat sikeresen működtette. Tapasztalatot szerezett abban, hogyan lehet elindítani Magyarországon egy jó ötletre alapozó kisvállalkozást, és utána hogyan tudja ez a kis cég túlélni a következő évtizedet is. Kihangsúlyozta, mennyire fontos a közösség, minden, ami az üzletben történik, az az emberektől függ. Jó tanácsokkal látott el minket Imre ezúttal is: fontosnak tartja, hogy Amerikában is nyitottak legyünk, kommunikáljunk, építsünk kapcsolatokat.


A sort Kertész Lilla folytatta. Lilla szervezetpszichológusként startup-okat és KKV-kat segít a szervezeti növekedésben, középvezetők képzésében, a self-leadership, vagyis az én-vezetés vezetői modelljének bevezetésében. Az elmúlt félévből 3,5 hónapot töltött az USA-ban. Mesélt nekünk tapasztalatairól és rávilágított az itthoni és az amerikai különbségekre. Ilyen például a „Hustle” mentalitás (a jelenlét fontos),a direkt kommunikáció, a hagyományos és modern marketing, és a külsőségek. Nagyon izgalmas volt hallani ezeket a differenciákat, mindenki számára elgondolkodtatóak voltak ezek. Lilla sok hasznos gondolatot fogalmazott meg, és mivel pszichológus is, nagyon sokoldalúan látja a szervezetek működését.


Előadóink között köszönthettük Fred Eberleint, aki sales oldalról közelítette meg az amerikai piacot. 6 fontos pontot fogalmazott meg nekünk, mi az, amire figyelnünk kell, ha valamit Amerikában szeretnénk értékesíteni. Előadásában elmondta,hogy kitartóaknak kell lennünk az amerikai piacon, hiszen alapvetően az európai vásárlók nem különböznek az amerikaiaktól. Felhívta a figyelmet a partnerkeresésre is. Határozzunk meg egyértelműen, eredményorientáltan a mérföldköveket partnerünknek, és gyakran ellenőrizzük is azokat. Fontosnak tartja, hogyha van egy ötletünk, legyünk óvatosak, fontoljuk meg kinek mondunk el minden részletet a termékünkről/szolgáltatásunkról. Amerikában az idő pénz. Fred zárógondolatai között mondta el azt is, hogy mindig készüljünk fel arra, hogy gyorsan kell döntéseket hoznunk, és mindig legyen egy kézzel fogható „termékünk”, amit eladhatunk.


Szabó Krisztián előadásával folytatva elmesélte nekünk, hol járt, milyen tapasztalatokat szerzett. Las Vegasban járt elsőként, amit javasol is, hogyválasszuk azt első desztinációnak. Egy fontos tanácsot és egy remek tanulságos sztorit már az első percekben hallhattunk: aki amerikai földön szeretne üzletet csinálni, figyeljen arra, hogy csak neki ne adjanak el semmit. Ezt tudatosan úgy tudjuk megelőzni, hogy előre tervezünk egy büdzsét, amit nem lépünk túl. Krisztián különböző eseményeket, expokat, fórumokat látogatott Amerikában, így eljutott Washingtonba, Austinba és például Minnesotába is. A kulturális különbségek esetén azt is megtudhattuk, hogy amennyiben üzletelni szeretnénk kint, a sport is egy összekötő elem lehet, a kommunikációban és az ismerkedésben is nagy előnyre tehetünk szert ezáltal. Kiutazás esetén a legjobb taktika az, ha azt eltudjuk érni kint, hogy egy helyi bemutat minket egy helyinek.


Az utolsó előadáson Csarnai Róberttel online találkozhattunk, a Fiorex Packaging Kft. és a Fiorex Packaging LLC csomagolástechnikával foglalkozó cégek alapítója és tulajdonosa. 2018-ban utazott először az USA-ba és az ott szerzett élmények és tapasztalatok hatására eldöntötte, hogy üzleti vízumot szerez és felépít a semmiből egy amerikai vállalkozást. Ennek történetét osztotta meg velünk, és mesélte el lépésről lépésre. Róbert a nehézségekről is ejtett pár szót, amikre az amerikai piacra lépés előtt és közben már felkészülhetünk, amennyire tudunk.

Eseményünkhöz egy tökéletes helyszínt találtunk: a Bar of Legends esport bár Győrt! Játékok, fejtörők,tematikus koktélok várnak az ide tévedő kalandorokra, mi nagyon jól éreztük magunkat ismét!

Ha felkeltette érdeklődésedet az esemény, de nem tudtál részt venni rajta, online streamünk itt elérhető!

Az esemény kiemelt támogatói: EEN,INPUT program, Start it @ K&H, Bar of Legends esport bár

Az esemény szervezője: Start ITup Győr Alapítvány

Fotó: Tüske Tibor